måndag, oktober 15

Fatta Eld!


Titel: Fatta Eld

Original titel: Catching Fire

Författare: Suzanne Collins

Översättare: Lena Jonsson

Förlag: Bonnier Carlsen

Handling: Katniss och Peeta vann de 74 Hungerspelen, nu måste de åka på en segerturne till alla distrikt inklusive huvudstaden. Katniss trotsade Hungerspelets regler genom att ta fram giftaga bär så att både hon och Peeta kan vinna. Därför börjar folket i Panam att göra uppror och trotsa regimen. Något president Snow inte alls tycker om... Därför kräver Snow att Katniss och Peeta ska övertyga alla om att Katniss höll fram bären av ren kärlek. Men kommer de verkligen räcka för att stoppa revolten?
Segerturnen blir rena teaterspelet och ingen vet om de kommer överleva.

Mina tankar om boken: Usch vad jag älskar Suzanne Collins! Hon är verkligen en av mina favorit författare! Boken känns som huvudboken i trilogin med tanke på kvartskluvningsspelen (vart 25:te år blir det en extra speciellt spel. Förra gången var det dubbelt så många deltagare och det var året Haymitch vann!) och att så mycket händer... Katniss och Peeta får igen svårt att överleva fast inte enbart av Hungerspelen den här gången... Den här boken var till och med bättre än den första! Överträffade verkligen mina förväntningar! Jag rekomenderar den starkt! Jag kan helt ärligt talat ta och mörda alla som nobbar den här boken!!

Betyg: 10a! 10a! 10a! 10a! 10a! 10a! 10a!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar